Jalkapallotekniikat

Hyvinkää
tuntia

Jalkapallotekniikat

Jalkapallotekniikat-koulutuksessa perehdytään jalkapallossa vaadittaviin keskeisiin tekniikoihin, niiden laatutekijöihin sekä opetusvinkkeihin. Koulutus on suunnattu lasten ja nuorten valmentajille, joilla on vähintään Futisvalmentajan startti tai vastaava (D-taso) suoritettuna. Pääosin sisältö antaa valmentajille työkaluja lapsuus- (8-11v) ja nuoruusvaiheessa (12-15v) opeteltavien tekniikoiden oppimiseen. Koulutus on Palloliiton valmentajakoulutuksen polulla yksi vaihtoehtoinen teemakoulutus. Koulutus sopii erinomaisesti myös valmentajille, joilla on Palloliiton eri tason koulutuksia käytynä viime vuosikymmenten aikana.

Koulutuksen osaamistavoitteet:

☑️ tiedostaa, mitä tekniikoita ja millainen motorinen liikevarasto pallon kanssa pelissä tarvitaan huipputasolla pelitilannepäätösten toteuttamiseksi.

☑️ harjaantuu tunnistamaan eri jalkapallon tekniikoiden laatutekijöitä ja oppii soveltamaan opetusvinkkejä sekä taidon oppimisen teoriatietoa omassa valmennustyössä.

☑️ ymmärtää pallonkäsittelyvaiheen, taitavuuden osatekijöiden, perusliikuntataitojen, fyysisten ominaisuuksien ja havaintomotoriikan kehittämisen merkityksen huippulajitaitojen oppimisen mahdollistamiseksi.

Koulutuksen aikataulu:

1. jakso 31.8.

2. jakso 14.9.

Lisätietoja:

Risto Luomanen (rluomanen@gmail.com / puh. 050 - 300 1215)

Lapsuusvaihe
Valmentajat